Daniela Andersson

Daniela Andersson. Foto: Fassal Photography

Daniela Andersson. Foto: Fassal Photography

”Jag skrev min första bok då jag var fyra år. Boken hade den eminenta titeln Satan, vilket var väldigt provokativt ur en fyraårings perspektiv. Sedan dess har det rullat på. Mångsysslare inom mediebranschen passar väl bra som beskrivning på mej i dagens läge. Jag är chefredaktör för SOS Aktuellt, som är Finlands Svenska Handikappförbunds tidning, och VD för mitt produktionsbolag Bubbalicious Media Ab. Mitt senaste större projekt är dokumentären Från kamelgalopp till lyxrestaurang, som visas på Svenska Yle i vinter. Dokumentären handlar om Förenade Arabemiraten, som är mitt andra hemland efter att ha bott några år i denna fascinerande region.

Efter att ha vigt många år av mitt liv åt hästar och ridsport professionellt, så lobbar jag fortfarande för mer synlighet för hästsporten, -kulturen och -livsstilen. Jag gör även mininättidningen Viltgårdens mat och dryck och en hel del andra roliga och spännande projekt som involverar bl.a. mode, resor, kvinnligt ledarskap och business. Och jag älskar böcker!

Jag är inbjuden till Bokkalaset som konferencier i Ekenäs bibliotek lördagen den 12 november.”

